Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enAnderson, Cynthia M.; Smith, Tristram; Iovannone, Rose
TitelBuilding Capacity to Support Students with Autism Spectrum Disorder: A Modular Approach to Intervention
QuelleIn: Education and Treatment of Children, 41 (2018) 1, S.107-137 (31 Seiten)Infoseite zur Zeitschrift
PDF als Volltext (1); PDF als Volltext kostenfreie Datei (2) Verfügbarkeit 
ZusatzinformationWeitere Informationen
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0748-8491
SchlagwörterPervasive Developmental Disorders; Autism; Capacity Building; Intervention; Program Implementation; Learning Modules; Grade 4; Teaching Methods; Program Effectiveness; Barriers; Student Needs; Teamwork; Coaching (Performance); Interaction; Social Development; Behavior Problems; Learning Strategies; Peer Teaching
AbstractThere is a large gap between research-based interventions for supporting children with autism spectrum disorder (ASD) and current practices implemented by educators to meet the needs of these children in typical school settings. Myriad reasons for this gap exist including the external validity of existing research, the complexity of ASD, and constraints on service delivery systems. Thus, a systematic approach is needed to adapt research-based interventions for use in typical school settings. One way to address these challenges is a modular intervention framework. In this article, we describe how a modular intervention framework could be implemented in schools. A case study is used to illustrate implementation of the framework. (As Provided).
AnmerkungenWest Virginia University Press. P.O. Box 6295, West Virginia University, Morgantown, WV 26506. Tel: 866-988-7737; Tel: 304-293-8400; Fax: 304-293-6585; Web site: http://www.wvupress.com/index.php
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2020/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Education and Treatment of Children" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: